Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON GEREKTİREN SORUNLAR

OMURGA HASTALIKLARI
Toplumun %50’si boyun ve sırt ağrısı, %80’i bel ağrısından şikayetçidir. Bu hastalıkların çoğu ameliyata gerek duyulmadan fizik tedavi rehabilitasyon ve ilaçla kontrol altına alınabilir.

EKLEM HASTALIKLARI
Omuz, dirsek, el bileği, kalça, diz, ayak bileği ve omurga eklemlerinde ağrıya neden olan bölgesel veya sistemik romatizmal hastalıklar tüm yaş gruplarında görülür. Bu hastalıkların tanı ve tedavisi fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümünün ilgi alanına girer.

OSTEOPOROZ
Daha çok kadınlarda ve ileri yaşlarda ortaya çıkan osteoporoz (Kemik Erimesi), kırıklara yol açması nedeniyle önemli bir sağlık sorunudur. Bu hastalığın tedavisinde amaç, kırık oluşumunu önlemektir. İlaç tedavileriyle birlikte kişiye özel yaşam biçimi değişiklikleri ve egzersizler verilir, rehabilitasyon programları uygulanır.

PEDİYATRİK REHABİLİTASYON
Çocuklarda doğuştan veya sonradan ortaya çıkan kas iskelet sistemi ile çocuk felci (Polio), beyin felci (Serebral palsi - CP) hastalıkların rehabilitasyon uygulamalarıdır. Çocuklarda fonksiyonel kapasite arttırılmaktadır.

SPORCU SAĞLIĞI REHABİLİTASYONU
Spor yaralanmaları ve cerrahi girişim sonrası spora dönüş süresinin kısaltılması ve performansın artırılması amacıyla kişiye özel fizik tedavi ve rehabilitasyon, egzersiz uygulamalarıdır.

NÖROLOJİK REHABİLİTASYON
Beyin kanamaları, kafa travmaları, inmeler (felçler), beyin tümörleri, omur ilik yaralanmaları multiple skleroz (MS) gibi çeşitli nörolojik hastalıklarda fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları ile hastanın maksimum kapasitesine ulaşması sağlanır. Kol ve bacaklarda oluşabilecek sinir yaralanmaları ve karpal tünel sendromu gibi sinir sıkışmalarının tedavisinde fizik tedavi, lokal enjeksiyonlar ve ortezler uygulanır.

ROMATOLOJİK HASTALIKLAR
Eklem ve eklem çevresi dokularda ağrı şişlik ve şekil bozukluğuna yol açan romotoit artrit, ankilozan spondilit gibi iltihaplı romatizmal hastalılıkların tanı ve tedavisi bu bölümün bir başka ilgi alanıdır. İlaç tedavilerinin yanı sıra eklem hasarının önlenmesi amacıyla fizik tedavi ve egzersiz programlarından yararlanılır.

EL REHABİLTASYONU
Eldeki tendon ve sinir yaralanmaları, kırıklar, kireçlenmeler ve cerrahi sonrasında oluşabilecek eklem sertlikleri ile fonksiyonel kayıplarda fizik tedavi yöntemleri uygulanır.

LENFÖDEM
Meme ameliyatlarından ve radyo terapi uygulamalarından sonra veya lenf akımını bozan hastalıklara bağlı olarak kol ve bacaklarda ortaya çıkan şişliklerin tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri, özel masaj ve bandajlama teknikleri uygulanır.

OBEZİTE
Vücutta fazla yağ birikimi sonucu ortaya çıkan obezitenin kontrolünde ilaç tedavileri, beslenme programları, davranışsal tedavi ve cerrahi yaklaşımlara ilave olarak egzersiz programlarından yararlanılır. Kişiye özel olarak aerobik egzersizler, pilates egzersizleri, yağ yakıcı ve bölgesel zayıflama egzersizleri ve kas kuvvetlendirme programları planlanır.