KUPA TERAPİSİ (HACAMAT)

Kupa terapisi, hacamat olarak da bilinen,  geleneksel ve tamamlayıcı  tedavi uygulamalarından biridir.
Özellikle medikal  tedaviye yeterli cevap vermeyen hastalarda ve kronik hastalıklarda destekleyici tedavi olarak tüm dünyada kullanılmaktadır.

Kupa terapisi , yaş kupa (hacamat) , kuru kupa uygulaması, hareketli kupa tedavisi gibi yöntemlerle yapılır. Genel olarak kupalar ciltdeki nörolenfatik geçiş alanlarına yerleştirilir.Buralar çin tıbbındaki akupunktur noktalarıdır. Kuru kupa terapisinde kupalar cilde direk negatif basınçla yereştirilir.  Yaş kupa terapisinde ise cilde çizikler attıktan sonra kupa  konur. Cilde atılan çiziklerin çok yüzeysel olması, cilt bariyerini açarken mümkün olduğunca damarların travmatize edilmemesi, özellikle hücreler arası alandaki sıvının dışarıya atılması önerilmektedir. Hacamat  uygulaması sırasında atılan kan miktarı hastaya göre farklılık göstermekte olup tedavi edici  etkisinin kan miktarıyla ilişkilisi yoktur.

Etkili bulunduğu hastalıklar

Kimlere yapılmaz:Kanama bozukluğunda, kansızlığı olanlara, hamilelere,ileri evre kalp ve böbrek yetmezliği olanlara,kanser hastalarına,2 yaş altı ve 60 yaş üstü insanlara yaş kupa(hacamat)önerilmemektedir.

Yan etkileri; Kupa terapisi hekimler tarafından yapıldığında ciddi yan etkisi olmayan güvenli bir yöntemdir.Yan etkileri arasında demir eksikliği anemisi, dermatit, herpes enfeksiyonu, ciltte pigmentasyon ve laserasyon,  ağrıda artış bulunur.

Diğer Tedaviler ve İşlemler