OZON

Ozon üç oksijen atomundan oluşan bir moleküldür. Ozon atmosferik oksijenin yüksek enerji taşıyan bir şeklidir. Normalde atmosferimizde bulunur, zararlı UV ışınlarını engeller ve dünyadaki biyolojik dengeyi korumaya yardımcı olur. Özellikle yükseltilerde taze hava kokusunu veren, atmosferde yıldırımlar tarafından oluşturulan ozondur. Bilinen en güçlü mikrop öldürücü ve koku gidericidir.

Ozon vücuda girdikten hemen sonra çözünür ve antioksidan sistemi uyarmaya yarayan bazı maddelere dönüşür.  Bu maddeler başta vücuttaki pek çok sistemde düzenlenmeye ve bu sistemlerin işlevlerinin normale dönmesine yardımcı olur. Kronik hastalıklarda sistemik olarak uygulanabileceği gibi lokal ağrılı ya da enfeksiyon durumlarında lokal yolla da uygulanabilir.

OZONUN ETKİLERİ

OZON UYGULAMA YOLLARI

MAJÖR OZON TEDAVİSİ
Hastanın damar yolu açılarak bir miktar kan steril bir şişenin içine alınır, doktorunuzun belirlediği uygun dozla ozonlanarak  damardan geri verilir. Kronik hastalık durumlarında önerilen tedavi yöntemidir.

MİNÖR OZON TEDAVİSİ
Hastadan alınan küçük bir miktar kan ozonlandıktan sonra kas içine enjeksiyon şeklinde geri verilir. Özellikle immün sistemi uyarmak istediğimiz durumlarda kullanılan yöntemdir. Bağışıklığın güçlenmesini sağlar.

SF OZONLANMASI
Uygun dozla ozonlanan serum damar yoluyla hastaya verilir. Sistemik ozon uygulamasının bir yöntemidir.

TORBOLAMA
Özellikle kronik, akıntılı, geçmeyen yaralarda, ülserlerde, diyabetik ayak gibi iyileşme süreci zor olan yaralarda tercih edilir. Yara olan bölge sızdırmayacak şekilde bir torbaya konur ve içeriye uygun dozda ozon verilir. Majör ozon tedavisinin mikrodolaşımı arttırıcı etkisinden dolayı majör ozon tedavisi ile beraber yapıldığında etkinliği çok yüksektir.

REKTAL İNSUFLASYON
İğne korkusu olan, damar yolu problemli  ya da bağırsak hastalıkları olan kişilerde tercih edilir. Rektum bölgesinden ince bir kateterle ozon gazı verilmesi şeklindedir.

DİĞER İNSUFLASYONLAR
Ozon çeşitli durumlarda ince bir kateter yoluyla kulak, burun, mesane ya da vaginal insuflasyon şeklinde de uygulanabilmektedir.

LEZYON İÇİ UYGULAMA
Ağrılı kas spazmı, bel-boyun fıtıkları, eklemlerdeki ağrılı şişlikler, menisküs zedelenmeleri, diz-kalça ve vücudun diğer bölgelerindeki kireçlenmeler, omuzdaki kas sıkışmaları ve zedelenmeleri gibi pek çok durumda ozon gazı bu bölgeye lokal olarak verilir.

Diğer Tedaviler ve İşlemler